Facebook jako účinný marketingový prostředek

Jak jsme již zmínili v předchozím článku, v poslední době je největším social media marketingovým trhákem zrovna Facebook a propagace firem a stránek přes něj.

Proč si vybrat zrovna Facebook a jeho placenou reklamu?

Odpověď je naprosto zřejmá. Na celém světě Facebook používá více než 1,8 miliardy lidí a v Česku to dělá celé 4 miliony. Každý z těchto uživatelů na Facebooku týdně stráví několik hodin, kdy tento čas mohou využít například prohlížením Vaší stránky.

Facebooková reklama je oproti ostatním přesně cílena na Vámi vybranou skupinu dle jejich demografických údajů, chování na této síti nebo kontaktních údajů.

Díky facebookové reklamě můžete upoutat pozornost na nejrůznější složky Vaší prezentace, ať už je to poutavý příspěvek, Vaše facebooková stránka nebo i samotný web.

Samotné podpoření Vaší prezentace lze provést naprosto jednoduše pomocí modrého tlačítka „Propagovat“, které se nachází v pravém horním rohu stránky. Stránka Vás poté přesměruje na formulář, v němž jednoduše vyplníte cílovou skupinu, na níž byste svou reklamu chtěli orientovat. Také zde nastavíte Váš denní budget (=rozpočet) na tuto propagaci, kdy ceny samotné reklamy začínají již na 5$ za den. V této sekci lze také jednoduše nastavit plán propagace,kde dokonce můžete uvést, aby běžela reklama neustále, a vy jste se tak nemuseli starat o její vypínání a zapínání.

Po vytvoření reklamy můžete na své stránce neustále sledovat statistiky vyhodnocování reklamy a můžete tak okamžitě sledovat úspěšnost Vašich příspěvků či stránky samotné.

V rámci reklamy máme pro Vás na závěr několik typů:

Není na škodu se ze startu Vaší propagace na Facebooku zaměřit na získání nových odběratelů, a tedy návštěvníků, kteří dají Vaší stránce „Like“. Získáte tak e-mailovou adresu potencionálních zákazníků, které můžete dále oslovit, ať už přes e-mail nebo přes samotnou stránku, kde je budete vybízet k interakci.

Facebook umožňuje jednoduchou funkci re-marketing, jež cíleně ukazuje reklamu uživatelům, kteří již Vaši stránku navštívili.

Své reklamy testujte. Vytvořte několik variant podobných reklam s různými úvodními obrázky nebo texty a své publikum testujte. Jednoduše tak zjistíte, zda-li reklamy, slogany, obrázky na uživatele působí a dále můžete Vaši propagaci rozvíjet.

U každé reklamy dochází časem k jejímu okoukání, snažte se tedy reklamy a jejich po čase obměňovat.

Vyzkoušejte aplikaci Facebook Power Editor, aplikaci speciálně vytvořenou pro správu reklam. Práce v aplikaci je dokonce jednodušší než na samotném Facebooku a také nabízí další pokročilé funkce.

Facebooková reklama nabízí velké plus při Vaší propagaci a zároveň nabízí nástroje, kterými dále můžete sledovat její úspěšnost a zároveň získat nové kontakty.