SEO – optimalizace pro vyhledávače

V dnešním článku bychom chtěli věnovat pár řádků již zmiňovanému SEO. V první řadě je třeba si položit základní otázku: ,,Co to vlastně je?“.

SEO je zkratka anglického spojení slov Seach Engine Optimalization, tedy optimalizace pro vyhledávače. Nelze jej však vnímat pouze jako optimalizaci pro vyhledávače, ale spíše kombinaci několika faktorů, které Váš web zviditelní, přivedou na něj více návštěvníků a v konečném důsledku i zvýší množství objednávek.

Začíná to klíčovými slovy…

Jednou z metod, jak tedy zvýšit viditelnost Vašich stránek je konzistentní využití klíčových slov, podle kterých se navrhne struktura webu, jež v dlouhodobém hledisku zlepší Vaši pozici ve vyhledávači. V tuto chvíli jsou asi nejpoužívanějšími nástroji Google Adwords a našeptávač Seznamu. S klíčovými slovy se pojí také PPC reklama, jež i díky vhodnému umístění a typu inzerátu dokáže několikanásobně zvednou Vaše tržby.

Co se týče linkbuildingu, ten ovlivňuje SEO skrz budování zpětných odkazů přes sociální sítě a partnerské weby. Jde tedy o další faktor zlepšující Vaši viditelnost na internetu a pozice ve vyhledávání.

Pokračuje zajímavým obsahem

Je však důležité říct, že samotných pár klíčových slov na stránce a několik spřátelených webů Vám lepší výsledky ve vyhledávání přinést vždy nemusí. To nejdůležitější na celém SEO je totiž samotných obsah webu, který musí být pro návštěvníka zajímavý, poutavý a především jedinečný. Musí to být jednoduše takový typ obsahu, díky kterému se k Vám na web bude zákazník vracet rád. Pokud tedy vlastníte webovou stránku nabytekzmasivu.cz, kde prodáváte dřevěný nábytek a Váš web je postaven pouze na překopírovaných informacích od výrobce, takový obsah bude pro čtenáře naprosto nezajímavý, ztratí jakoukoli přidanou hodnotu a především bude Vaše stránka penalizována.

A končí třešničkou na dortu

Nutno dodat, že se SEO týká i přehledného a jasného rozvržení stránky a navigace po stránce, jelikož každá optimalizace má za úkol také zvýšení využití stránek (ať už jsou to registrace, nákupy, objednávky nebo pouhé přečtení obsahu webu) a jejich uživatelské přívětivosti.