Social Media Marketing

Jelikož mají v dnešní době sociální sítě vysoký potenciál klientů, je pouze logické se na tuto skupin zaměřit i v rámci firemního či webového marketingu a směřovat tímto směrem svou reklamu.

Social Media Marketing se naprosto liší od standardního marketingu na poli masových médií. Průzkumy ukazují, že lidé na sociálních sítích jsou díky přátelskému prostředí daleko důvěřivější, než je to v případě masových médii, které lidem připadají neosobní.

Své potencionální klienty můžete na sociálních sítích zaujmout mnohými typy příspěvků, ať už obrázky, plakáty, videi či diskutováním, je nutné si ovšem uvědomit, že takovéto příspěvky jsou přesně cíleny na naši cílovou skupinu. Dle dostupných informací se na Facebooku pohybuje nejvíce věková skupina mezi 18 – 35 lety, což je také skupina uživatelů, jež nejvíce sdílí a vytváří příspěvky, a tím pádem má i největší vliv.

Je tedy nezbytné svou marketingovou strategii úzce profilovat a dostat se potencionálním zákazníkům tzv. ,,do hlavy“. V rámci internetových stránek máme mnoho možností, na které lze svou pozornost obrátit. Dle potřeby a zaměření můžeme využívat stránky zaměřené na zprávy a zpravodajské novinky (Digg, Linkuj), stránky pro sdílení (Youtube, Pinterest), sociální sítě (Facebook, Twitter) a nebo oblíbené stránky jako Delicious nebo StumbleUpon.

Mnoho těchto stránek umožňuje sledování statistik návštěvnosti a míru reakcí na Vaše příspěvky, a tak můžete okamžitě sledovat reakce na Váš nově vytvořený příspěvek. Dá se říct, že social media marketing v sobě kombinuje i další funkci, a to průzkum veřejného mínění, jelikož lze v dnešní době přidávat komentáře, a hodnocení nejrůznějších firem a podniků. Efekt to má dvojí; pro Vás jakožto prodejce, se jedná o okamžitou odezvu na Vaše služby a produkty, lze se hodnocením pyšnit nebo se z něj ponaučit a vydat se v rámci podnikání třeba trochu jinou cestou. Druhý efekt je okamžitá evaluace zákazníků, který má ihned po rozkliknutí Vaší firemní stránky k dispozici reakce široké veřejnosti a Vaše hodnocení. Podle těchto reakcí si o Vaší firmě může klient udělat obrázek takřka okamžitě.

Na co je tedy dobré se ze startu zaměřit?

Především doporučujeme dát alespoň ze začátku do social media marketingu čas a nutné prostředky. Vymazlenou stránku na fb má každá druhá firma a v rámci konkurenceschopnosti nemůžete být pozadu. Nejlépe uděláte, když se, stejně jako při vytváření Vašich stránek, zaměříte na vytváření uživatelsky zajímavého obsahu, jenž bude Vašim sledujícím dávat nějakou přidanou hodnotu. Jelikož je toto prostředí méně formální a přátelštější, Váš tón tedy nemusí být striktně profesionální, ale můžete zde vtipkovat, vytvářet grafický obsah, jež bude poutavý a zároveň v něm budete informovat o novinkách z Vašeho podnikaní. Dobrým pomocníkem při budování Vaší online image je také reagování na příspěvky a komentáře veřejnosti a diskutování s nimi. Uživatelé si tak přijdou, že jsou Vám blíž a celý kontakt je více osobnější a také stoupne jejich mínění o Vás, jelikož tak dokazujete, že Vám na Vašich zákaznících záleží.

Social media marketing bereme jako stále se rozvíjející oblast, která bude v budoucnu nabírat na obrátkách. Není tedy naškodu začít již dnes.